top of page

לגלות את יפן

מטיילים מספרים

המלצה על הטיול ליפן עם תירצה פייטן

לכל המתעניינים, רציתי לספר לכם, על חוויה יוצאת דופן ומדהימה שעברתי בטיול ליפן.

לאורך שנים רבות כמהתי לראות את יפן. אבל את יפן העתיקה, הקלאסית, לא את זאת הטכנולוגית והמודרנית.

את האסתטיקה, הבתים העתיקים מהעץ, המקדשים והקימונו.... לא חשבתי שזה עדיין אפשרי...

אבל הנה, בטיול כזה מיוחד ואיכותי, פגשתי בדיוק את אשר חפץ ליבי, והלב התפקע מרוב יופי שוב ושוב....

בכל יום, בכל מקום שאליו לקחה אותנו תירצה, היה יופי בלתי נתפש....

בחיוך על השפתיים, באהבה ובסבלנו אין קץ, היא הובילה אותנו כמו ילדים בחנות צעצועים, רק תתפעלו.....

ענתה לכל אחד על מאביו הכמוסים והגלויים , כך שהיה זמן לראות ולחוות את הכול. וגם לקנות את כל מה שרצינו ועוד....

הסבריה  על סימניות הקליגרפיה, הכניסו אותנו לעולם הפנימי של התפישה הפילוסופית היפנית והוסיפו נופך של עומק ואחדות לקבוצה.

היה תענוג צרוף עם טעם של עוד הרבה....

תודה לך תירצה,  על חוויה מיוחדת , מעבר למילים....

גלית

לא כל יום יוצאים לטיול ביפן, ועוד טיול רחוק וארוך.

התלבטנו, אנחנו נוהגים לצאת לבד ולתכנן לבד ופה נושא הקבוצה העלה דילמות מצד אחד ומצד שני

ראינו את התכנית והבנו שיש בטיול הזה ליפן משהו מאד מיוחד, ראינו שיכולה להיות התאמה, ויצאנו.

הייחוד של הטיול בעינינו...

המדריכה תרצה, ידיעתה את השפה היפנית, אורחות חייהם, הדתות השונות (תרבות החיים) המקומות הנסתרים מעיני התיר הממוצע,

והאומנות על כל המגוון שלה בטיול. במיוחד אישיותה של תרצה וסגנון הטיול הפתוח ..משמע קבוצה ופרטיות משתלבים ביחד.

אהבנו מאד.

הטיול – בנוי בצורת כוכב, נכון מפסידים קצת אבל התענוג עולה בהרבה, אין ריצות אין החלפת מלונות לומדים להכיר את המקום ולהשתלב עם המקומיים, עם האוכל וכל המיוחד שבהם כולל..."החנויות" לא לזלזל...

מרקם האנשים.. עצם מבנה הטיול המיוחד איפשר לנו למצא את עצמנו עם קבוצת אנשים נפלאה, דומה לנו בציפיות, ברצונות ובעיקר בסבלנות ובשיח הנעים והמקבל.

אל תהססו ואם אתם כאלה צאו לטיול הנפלא.

עדה ודני גל    (אביב 2017)

הו קיוטו קיוטו, נשארת חרותה בליבינו

פריחת הדובדבן  כישפה אותנו

אנחנו עדיין מרגישות את פתיתי הדובדבן מרחפים באויר ומדמינות אותנו צועדות בתוך היופי של שביל הפילוסופים

תירצה רצה קדימה ורבקה מאספת ובתווך קבוצה שמנסה לתפוס את הרגע, מצחיקה ותאבת חיים

היה נפלא להשיל  את צרותינו במקדש אלף השערים, ובקסם של קיוטו  לקבל אותם חזרה מאלף בודהות של מקדש החמלה

תודה על טיול נפלא ,ימים נדירים ונדיבות שלכן

נעמי ואבישג

לתירצה,  ולכל חברי הקבוצה הנחמדים

חזרנו לפני זמן לא רב מאחד הטיולים היפים שהיו לנו, והיו לא מעט....לצערנו "צללנו" מיד למעמקי העבודה, למרות זאת, הטעם הטוב של הטיול מלווה אותנו בארומה המיוחדת שלו...ההכנה, ההדרכה ותכנית הטיול המיוחדת והמעניינת, יצרו חוויה עמוקה ומרגשת של מפגש עם אנשים, תרבויות וטבע.ללא ספק, חברי הקבוצה המדהימים היוו נדבך משמעותי ביותר, בהצלחת הטיול...מומלץ מאוד לכל מי שמעוניין בחוויה ייחודית ביותר

בברכה ובידידות

אילנה ושמריהו

תרצתי יקירתי

תודה לך על המילים החמות וההתייחסות

ובכלל- תודה לך על שזכיתי להיות בחברת אישה מיוחדת כמוך

תודה על כל מה שהענקת לכולנו כקבוצה

ולי באופן אישי- תודה על אורך הרוח, הסבלנות והרגישות שגילית כלפיי

בשבילי, שום דבר הוא לא מובן מאליו

יודעת להעריך מכבדת ומתרגשת  מכל גילוי חיבה אליי, יחס והבנה כלפיי והבעת רצון להיות בחברתי

אוהבת

עפרה

סירוב נחיתה

תרצה יקירתי

המזוודה עדיין לא אוחסנה ועצמותי "אומרות קצת שירה של עייפות" ואני אומרת לך תודה על הענקת חוויה מעצימה ומרגשת מאין כמוה

תודה על מי שאת ומה שאת ,על תשומת לבך לכל פרט ולכל אחת מאיתנו, על הרצון להעניק לנו מאהבתך ליפן ותרבותה. על הרעיון  החשוב של הכרת האדם ברחוב לא דרך חלון אוטובוס התיירים הצמוד. על המפגש עם האמנים בביתם

הנאה שלימה ,גם תוך כדי הריצה בעקבותייך תוך ניצול כל רגע להעניק לנו את המגע הישיר עם הנוף האנושי ונופי הטבע.תודה על קבוצת הנשים הנפלאה שגיבשת והיה תענוג להשתייך אליה.ותודה לטבע שהעניק לנו את חווית הטיול בין ענני הפריחה המופלאה כמתנת סיום

באהבה

נאורה ורשובסקי

תרצה יקרה

יצאתי איתך למסע המופלא ליפן בביטחון מלא ובאמונה גדולה על האופן שבו אקבל ממך את החוויה היפנית.הכול בתוכנית תאם את החלום אותו חלמתי להגשים מזה שנים רבות.

והנה אני כבר אחרי ועדיין מעורפלת חושים מעוצמת החוויה.כל יום הביא איתו התרגשויות חדשות , מראות נדירים עד כי נדמה היה שהגענו לשיא שאין יותר ממנו והנה בא יום חדש עם מתנות חדשות מרתקות ומרגשות לא פחות, חגיגה של צבעים ושל כל החושים יחד. העיניים בלעו בשקיקה את המראות, את היופי , את האסתטיקה ללא פשרות בכל דבר קטן כגדול.

הפגשת אותי עם תרבות כל כך מיוחדת ושונה מהמוכר  תרבות שיודעת לכבד את הזולת , לתת לו את המרחב הפרטי .תרבות ששמה דגש על הפרטים הקטנים ולגדול מהם .כל כך הרבה דברים שעלינו ללמוד מהם במיוחד אנחנו כאן.

הלכנו ממקדש למקדש ובכל אחד מהם מצאתי את אותו חיפוש אחרי הטהור, המגן, המנחם ,אף כי נדרש ממני לעשות עבודה פנימה לתוך הנפש ,עבודה לא תמיד קלה .

בגינות הקסומות המקיפות את המקדשים טיילנו בהתפעלות אינסופית .שימת הלב המיוחדת לכל עלה לכל פרח לכל אבן הפעימה אותי .

הפגשת אותנו עם קהילות מיוחדות שוחרות שלום ואחווה, עבודת כפיים , צניעות ואהבה לאדם. איזו שיעור לחיים!

חגיגת הקניות עם כל תאוות החושים והחומרנות שבה סיפקה לי גם מימד רוחני של אסתטיקה מינימליסטית,של אדיבות והבעת תודה עם כל רכישה קטנה .דווקא בשל העובדה שאני לא ממש זקוקה לשום דבר שקניתי התמקדתי בחוויית הקניה עצמה .ממש מקסים.

והמפגש עם המאסטרים! איזו הנאה! איזו מתנה נהדרת שעליה חלמתי המון. טעימה קטנה מעולם קסום ,עמוק ומעורר השראה .הנתינה שלהם, בצניעות, בפשטות, בלי אגו מיותר  ועם כל כך הרבה כישרון .אני מרגישה שממש זכיתי דרכך לחוויה שלא הרבה זוכים לה ועל כך אין לי מספיק מילים להודות לך .והלוואי שאוכל להמשיך ולהעמיק איתך את הלימוד.

תרצה יקרה ונדירה כך אני מכנה אותך. נתת לנו את כל כולך במסע הזה שלא היה מן הקלים .כל בוקר נפעמתי מחדש מהרעננות ושמחת החיים שלך, מהאנרגיות שבהן התחלנו את שיחות הבוקר ואת היום החדש. פסעתי אחרייך בחדווה ובביטחון לאן שתכננת לקחת אותנו וכבר ממש לא עניינה אותי התוכנית (למרות שדאגת כל הזמן להזכיר לנו שזה היה כתוב בתכנית).כל יום גיליתי דברים חדשים ומרגשים והלב התרחב .

תודה על החוויה הייחודית שקיבלתי דרכך ,תודה על המתנות לחיים שחילקת לי בנדיבות .

באהבה והערכה רבה

רינה

חברי היקרים,

בסתיו האחרון,  נסעתי ליפן… ולא סתם יפן.

יפן, שחייתי ושמעתי, קראתי וראיתי דרך עיניה של תירצה פייטן -סלע,

על הטיול ליפן חלמתי במשך הרבה זמן ובהחלט הייתי זקוקה להיערך אליו מכל הבחינות.

היום ,3 חדשים אחרי, אני מתגעגעת…

אין ספק ,לפחות מבחינתי,שיפן מיוחדת ומרגשת ודרכה נפתחים ערוצים רבים במישור האישי והכללי.

אין מילים בכדי לתאר את היופי והאסתטיקה , החוויות העמוקות והרוחניות , המפגש עם האנשים הבלתי יאומנים האלה והעצמה שבעדינות -שקיימת בכל פרט קטן…

כמובן שעוד דברים רבים ונפלאים.

הכול בזכות יפן… והכול בזכות תירצה,שדרכה יפן יפה עוד יותר!

אני מאד מאד רוצה להמליץ על הטיול עם תירצה - חוויה מדהימה ,ששווה כל אגורה ,לכל המעוניין,אני בכיף אספר ואשתף ברשמיי.

אני נסעתי בסתיו ובהחלט מתכוונת לנסוע שוב באחד האביבים הבאים.